Monday 7 January 2013

themes alienware green packet

Salam n moshi moshI ,
pada 31 / 12 / 2013 , aku gi Imbi ambik laptop aku , 
aku hantar untuk repair dan Alhamdulillah , 
dah ok . 

aku ada satu tabiat , 
iaitu aku suka main themes , 

themes ni cam wallpaper la , 
tapi aku x setakat tu je , 
aku suka main themes yang tukar macam . 

macam start button , music , wallpaper of course , inerface , dan macam macam lagi . 

dan semalam ( 7/1/2013 ) , aku install green_alienware_skin_pack_3_0_x86_by_hameddanger-d4ptdnx kat laptop aku .

jadi post aku hari ni , aku nak post pasal apa yang aku dapat dari themes pack nih . 

memula aku install , no prob la walaupun aku agak nervous time tengah proceeding install sebab cam sangkut , 
fuh fuh , cuak gak memula tapi ok . 

menjadi lumrah bagi mana mana theme yang diinstall ada kalanya dia akan reboot / restart OS kita sebab dia nak tukar start button , 
aku x dapat nak screen shot aku punya log on screen , 
tapi memang gempak la lepas aku install theme tu , 
biasa camni kan , 

tapi dia akan tukar , 
logo windows > logo alienware . siap berapi api lagi , 
Starting Windows > alienware apa ntah aku dah lupa . 
Microsoft Corporation > Alienware ,
n kaler hijau . 

ok , ni antara screen shot aku ..


ha , yang ni aku punya desktop , patutnya ada dock kat atas , entah pa problem tak keluar lak docknye , cesss , 


lepas tu aku saje right click , usha sikit apa yang best , penambahan pada Y'z Shadow , aku pun x tahu apa function nye , malas nak test , exactly I'm not a real taster , hehe .

kalau korang tengok kat toolbar aku ada logo alienware , camni logo dia kalau tk pernah tengok , 


logo kat toolbar tu logo untuk WMP , smart kan ?

ok , aku sambung balik dengan screen shot yang seterusnya ...








ok , aku sebenarnya agak berminat dengan icon New Text Document , cuba korang usha , 


cool giler kan ? sugoiiii !!!

antara lainnya yang menarik minat aku ialah dia punya music , time logon , music dia memang best lah , kalau minimize dengan maximize lak cam buni robot kealienan , time shut down , not bad la . anything , aku puas hati la jugak guna themes ni cuma dock ngan something lain je ...lain - lain , ok !

sekarang aku nak show dia punya Recycle Bin , 
time kosong , kosong lah kan , 
tapi kalau ada benda , 
nanti dia ada cam kaler or liquid type dalam tong tu , 
sugooiiiiiii !!!!!!!



aku screen shot ni guna button PrtSc lepas tu paste dalam paint , sebab tu ada dalam gambar gambar kat atas kat tool bar ada icon paint , saje post screenshot time aku nak save ..



ok , sampai sini je la , jaa ne ~~ 

oh ye , korang boleh download themes tu kat link ni , 
aku x tanggung eh kalau system korang jadi apa apa sebab guna themes ni , 
kena baca arahan sikit , 
jangan main redah je . 

selamat berjaya !!
http://windows7themesblog.blogspot.com/2012/02/green-alienware-skin-pack-30-x86.html















No comments:

Post a Comment