Saturday 13 April 2013

13 april 2013 / sabtu / experiencing my first day of being a worker .

Assalamualaikum dan moshi moshi ,
apa khabar semua ?

yup ,
hari ni first time aku bergelar pekerja di salah sebuah kedai serbaneka ,
memang serius aku gugup habis , otak blank , x tau nak buat apa ,
buat beberapa minit pertama aku rasa cam nak berhenti je ,
aku shock gila ,
" apa aku nak buat ? macam mana yang aku patut buat ? buat camni ok k ? kenapa aku rasa x best je ni ? boleh x kalau aku nak minta berhenti sekarang ? "
soalan ni memang main pusing je dalam kepala aku ,

so ,
baru aku faham kenapa member aku kata first day memang rasa cam nak berhenti kerja je ,
dah lah aku ni bukan jenis yang peramah + malas dan memang blur habis ,
baru aku faham kenapa kat jawatan kosong biasa ada tulis ayat " pengalaman kerja " ,
well ,
first time kau fikir apsal dia nak tulis camtu ,
kalau nak ambik worker ambik jer la , x yah nak minta yang ada experience je ,
macam memilih la kan ,
tapi aku faham gak hari ni ,
experience tu dia minta sebab benda tu nanti akan menolong dalam job yang diapply tu ,

macam aku ,
x de experience ,
datang buta buta je gi kerja ,
sumpah lah memang experience tu penting ,
at least korang x kan rasa betapa sesaknya otak dan pemikiran serta perasaan aku ,
experience tu membantu ...

walau apa pun ,
aku tetap gak kena tetapkan kekuatan aku untuk terus bekerja kat kedai tu ,
just in any case untuk impian aku gak ,
baru first day job dah dreaming macam macam nak buat ngan gaji ,
bodoh gila , haha ,

boleh gak tadi aku dreaming satu kisah dari apa yang aku lalu hari ni ,
kira kisah budak lelaki amik aku sebagai watak dia ,
dia ni kira cam aku lah ,
lembik , malas , x tau nak buat apa , x de tujuan hidup ,
so ada sorang budak perempuan yang cun ( aku suka awek cun cam anime , hehe , sori sori ) ,
dia ni kira akan tolong watak lelaki tadi untuk face hidup dia ,
kiranya watak lelaki tu hidup sensorang sebab dah jadi yatim piatu ( okey , part ni aku create sendiri ) ,
lepas tu hidup dia sentiasa kelam sebab murung ,
and one day ,
awek ni datang mengubah hidup dia ,
uuuu ~~ mesti best andai aku dapat create kisah ni ...

alkisah ,
aku harap aku dapat buat yang terbaik esok ,
yosh HA FI ZU , ganbatte !!

tiba tiba lak aku terfikir yang aku ni memang patut dok rumah je ,
tapi sampai bila aku boleh nak hasilkan something untuk diri sendiri ,
aku kena berubah ,
UBAH DEMI KEBAIKAN ,
oh yeah !! ,
nak henset , nak sweater matryoshika , nak bayar hutang member ,
uhhh ~ aku memang kena kerja gak ,





















hari ni aku tengok movie Suzumiya Haruhi No Shioushitsu kat tv3 suku ,
aku minat gila ngan karekter Nagato Yuki ,
comel gila bila dia blush ///// ,
teringin nak ada isteri cam Yuki ,

okey la ,
jaane ~







































































































































nilah muka Yuki bila dia blush ,
urgh ~ ada lagi scene lain yang lagi comel ,
uwaa !!!






No comments:

Post a Comment