Friday 19 April 2013

[idea] ........... season 1

Assalamualaikum dan moshi-moshi ,
yo korang !
apa khabar ?
aku kat sini seriously dah penat , putus harapan , untuk meneruskan perkerjaan ,
Alhamdulillah aku baru lepas sembang sikit dengan member aku ,
Nizam ,
okeylah , dapatlah sikit semangat untuk terus bekerja ,
Insya Allah ...

kalau korang pelik dengan tajuk post aku yang ni ,
perkara tu x leh nak dielakkan sebab aku pun x tahu nak kasi tajuk apa ,

apparently korang perasan yang ada perkataan 'idea' dalam kurungan kan ?
okey ,
sekarang ni andainya post aku ada perkataan 'idea' dalam kurungan ,
post tu berkenaan idea aku ,
buat camni lagi senang kot kot aku nak cari balik tulisan tulisan aku yang lama ...

untuk idea kali ni ,
aku dapat inspirasi dari street art ,
korang tahu apa tu street art ?
seni jalanan .
tu memanglah orang tahu , tapi makna disebalik 'seni jalanan' tu sendiri ,
x kan ....
sebab kita x penah rasa , buat , alami seni jalanan tu ,

ada yang kata seni jalanan ni vandalisme ...

tapi bagi aku ,
seni jalanan tu seni ,
beb , seni tu luas ,
ada seni yang baik dan ada seni yang x baik ,
tu normal ,
tanya pendapat aku sama ada seni jalanan ini baik atau tidak ,
bergantung kepada macamana seni jalanan yang dihasilkan ,
x leh nak kata seni jalanan ni totally baik atau tidak ,
dalam sesuatu keadaan , boleh jadi baik atau tidak ,

mula lah kisah yang aku fikirkan ...

kisah ni berkenaan kehidupan seorang remaja lelaki ,
dia hidup berseorangan kerana kehilangan memori mengenai keluarganya ,
dia kini tinggal di sebuah kawasan kediaman yang diduduki oleh mereka yang meminati street art ,
x lah semua minat street art ,
tapi ada la jugak sampai boleh buat group ,

remaja ni bersekolah di salah sebuah sekolah swasta ,
walaupun swasta , sekolah ni free ,
kira student dia x yah bayar fee la ...
sekolah ni akademik dia gabung antara agama & akademik ,

selain tu ,
sekolah ni gak ada beberapa elemen tambahan yang lain dari sekolah lain ,
sekolah swasta bro , x kisahla pengetua dia nak buat apa pun kan ...

sekolah ni agak besar la jugak ,
even keluasannya mengalahkan beberapa sekolah kerajaan yang ada kat situ ,
tapi pelajarnya x ramai sebab syarat kemasukan ke sekolah ni ketat ,

kat sekolah ni ada bangunan kelab ,
kiranya cam sekolah sekolah kat Jepun la ,
boleh lepak buat aktiviti kelab sampai petang ,

cukup pasal sekolah ,
cerita ni pasal hidup remaja lelaki tadi ,
camner dia hidup sensorang ,
camner dia bekerja ,
camner dia dengan kawan-kawan dia ,
camner dia kat sekolah ,
camner dia hidup la senang ,

sebagai elemen tambahan ,
aku jadikan remaja ni pelajar tingkatan empat ,
bagi seorang pelajar sekolah agama tingkatan empat ,
diorang akan menduduki peperiksaan S.M.A. ,
so elemen S.M.A. ni akan aku masukkan ...

banyak inspirasi aku sehingga munculnya idea ni ,
antaranya street art ,
anime lak cam anime Angel Beats Special Episode ,

cerita ni untuk persediaan season 1 ,
kira andai okey dan ada sambutan ,
aku akan terus ke season 2 ,

season 2 berkenaan kisah silam ramaja lelaki yang jadi watak utama cerita ni ,
dia akan jumpa dengan adik perempuan dia ,
dia akan jumpa balik dengan ibu dia ,
dengan ayah dia ,
lepas tu ada konflik ,
dan banyak lagi la yang nanti aku fikirkan ...

sampai sini jer la ,
jaane ~




No comments:

Post a Comment